Digital Analyse
- få overblik over jeres digitale tilstedeværelse og en konkret plan for forbedring
Del:
Ville det ikke være rart at vide at jeres digitale tilstedeværelse, tilgodeså jeres brugere, genererede al den trafik som den kunne, var optimeret til at konvertere denne trafik til kontakter og leads og dermed understøttede jeres salgsarbejde og forretningsmål på den bedst mulige måde? En digital analyse er et service check af jeres nuværende digitale niveau med anbefalinger til, hvor I helt konkret skal sætte ind, for at øge jeres digitale tilstedeværelse og få det maksimale udbytte.
Formålet med analysen er at give jer et statusbillede på virksomhedens digitale tilstedeværelse. Analysen viser både det nuværende niveau og hvor der konkret skal sættes ind, for at hæve niveauet og opnå bedre digital tilstedeværelse.
Ved at optimere og forbedre jeres digitale tilstedeværelse, får I mere værdi ud af jeres arbejde og indsats online. Analysen hjælper jer med at pege på om teknik, indhold, kommunikation og markedsføring udnyttes godt nok. Den kaster lys over områder, hvor der enten kan gøres mere eller hvor der begås fejl i det daglige arbejde, som holder jer tilbage, fra at få det fulde udbytte af jeres indsats.
Analysen giver jer derfor overblik over, hvilke digitale projekter der bør igangsættes og hvilke der kan vente.
Når analysens konklusioner er implementeret oplever vi typisk:
- Bedre placeringer i Googles organiske søgeresultater
- Bedre sammenhæng og udnyttelse af det indhold der skabes og udgives
- Flere besøgende på hjemmesiden (leads)
- Flere muligheder for at konvertere leads til kunder
- Bedre udnyttelse af budgettet til digital annoncering
- Bedre brugerrejse og dermed også bedre kundeoplevelse på digitale kanaler
- Øget kundetilfredshed og brandværdi, fordi I leverer en sammenhængende oplevelse
Samlet set betyder det, at de fleste både får mere ud af deres digitale tilstedeværelse og sparer tid og omkostninger.
Hvad indeholder en digital analyse?
Analysen tilpasses jeres virksomheds specifikke behov. Indledningsvis afgør vi hvilke områder der har størst potentiale. Dernæst lægges vægt på de elementer der kan skabe mest værdi for præcis jeres virksomhed.
Analysen foretages som en intern og en ekstern analyse:

En typisk digital analyse indeholder følgende:
- Website Audit
- Informations- og visuel arkitektur
- Brugerrejse, konvertering og UX (user experience)
- Teknisk check (kode, performance, optimering, hastighed)
- Content Audit (udvalgte sider)
- Trafikkilder og dataanalyse
- Trafikkvalitet
- Backlinks
- Synlighed
- SEO
- SEM / annoncering
- Social Media
- Evt. nyhedsbreve
- Konkurrentanalyse
- Niveau og muligheder
- Anbefalinger i prioriteret rækkefølge
- Next Step
Derudover kan der efter ønske tilføjes flere analyseelementer.
Book en digital analyse og få det fulde overblik over jeres digitale tilstedeværelse
Ring til os på tlf.: 53 79 83 33 eller udfyld formularen. Så kontakter vi jer så hurtigt vi kan.
3 tidspunkter hvor en digital analyse er særligt fordelagtig
Det er altid en god idé at få overblik over den værdi som jeres digitale tilstedeværelse skaber, men der er især tre tidspunkter, hvor det er afgørende at alle jeres digitale kanaler spiller sammen.
Ny hjemmeside
Et naturligt tidspunkt at indsamle viden omkring jeres nuværende digitale niveau og mulighederne for forbedring, er når I overvejer en ny hjemmeside. Med en digitale analyse i hånden, vil I være langt bedre forberedt på arbejdet med den nye hjemmeside og I vil kunne undgå, mange af de fejl, som den gamle led under.
Større lancering
Planlægger I en større produktlancering eller introduktion på et nyt marked? Så er det et særligt godt tidspunkt at sikre at jeres digitale kanaler fungerer som de skal. En digital analyse kan hjælpe jer med at positionere produktet rigtigt, og sikre at I får den maksimale eksponering, når I lancerer.
Virksomheden i forandring
Gennemgår jeres virksomhed større forandring? Det kan være forberedelsen på et salg, en ny direktør eller en væsentlig optimering efter en svær periode. En digital analyse kan hjælpe jer med at få overblik over jeres digitale image nu og her og konkret viden omkring, hvordan I forbereder jeres digitale tilstedeværelse på den forandring I står overfor.