Kursus iDigital Analyse
- lær at foretage løbende serviceeftersyn af jeres digitale tilstedeværelse
Kurset kort: Med et kursus i digital analyse, lærer du at analysere jeres digitale kanaler og digitale tilstedeværelse og kortlægge, hvilke helt konkrete forbedringer der nu og her, vil give jer størst udbytte.
Del:
Der bliver årligt anvendt tusindvis af timer på at opdatere hjemmesider, poste på sociale medier, opsætte produkter i webshops, skrive nyhedsbreve, annoncere på AdWords og arbejde med søgemaskineoptimering. Alligevel får mange virksomheder ikke det fulde potentiale ud af deres arbejde med digital marketing.
De fleste virksomheder kan øge deres digitale tilstedeværelse væsentligt, hvis man ved hvor der skal sættes ind. Så hvis du nogen gange er i tvivl om, om I får det fulde potentiale ud af jeres indsats online, så er dette kursus for dig.
På et kursus i digital analyse lærer du, hvordan du gennemfører en analyse og et serviceeftersyn af jeres digitale kanaler og tilstedeværelse. Resultatet af analysen giver dig indsigt i kvaliteten af jeres digitale tilstedeværelse her og nu og gør det muligt at se, hvor I skal sætte ind, for at forbedre jeres indsats. Analysen kan med fordel gennemføres flere gange om året, som et serviceeftersyn af jeres eget arbejde.
Kurset afholdes løbende
For at kunne tilpasse kurserne til deltagernes behov, afholder vi kurser, når der er nok forhåndstilmeldte. Typisk afholdes kurset kvartalsvis.
Du kan uforpligtende forhåndstilmelde dig i formularen nedenfor. Når der er nok tilmeldte til at garantere afholdelse, bliver alle deltagere kontaktet, så vi kan koordinere den bedste dato for jer.
Adresse:
ActOn-CPH
Helsingørsgade 52A
3400 Hillerød
Kurset afholdes i det kreative kontormiljø hos ActOn CPH midt i Hillerød. Der er nem adgang til parkering og offentlig transport.
Kontakt os endelig med spørgsmål eller forespørgsler her
Pris og tilmelding:
Pris pr. deltager: kr. 3.495,-
Gruppe pris (max 8 deltagere): kr. 20.995,-
Alle priser er eks. moms.
Du kan anmode om en gruppetilmelding i tilmeldingsformularen her
Igennem en række værktøjer og metoder gennemfører du på kurset en struktureret digital analyse af jeres egen digitale tilstedeværelse.
Du modtager også en guide til hvordan analysen gennemføres, så du kan gennemføre den på egen hånd i fremtiden.
Analysen gennemgår blandt andet:
- Brugervenligheds- og visuelt check af hjemmeside
- Teknisk check af hjemmeside
- Content performance check af udvalgte sider
- Konvertering og KPI test
- Trafik og trafikkilder
- Synlighed på Google
- Evaluering af SEO (søgeordsoptimering) og SEM (AdWords)
- Evaluering af sociale medier
- Evaluering af nyhedsbreve
- Analyse af annoncering og performance
- Konkurrentanalyse
Vi gennemgår sammen, hvad du skal være opmærksom på, og hvordan du omsætter hvad analysen viser til konkrete tiltag.
Hvorfor skal du deltage?
Metoderne du lærer hjælper dig både hvis du dagligt arbejder med jeres digitale marketing og hvis du har ansvar for at et bureau håndterer jeres digitale tilstedeværelse. Analysen er en gennemtestet og metodisk gennemgang, så det er nemt at få overblik over, hvor du kan skabe størst udbytte nu og her.
Få svar på spørgsmål såsom:
- Begår vi fejl (og hvilke) i vores daglige arbejde med at lægge indhold på vores hjemmeside?
- Skaber vi en naturlig brugerrejse for vores kunder?
- Hvordan tager vi os ud i Googles øjne?
- Kan vi få mere ud af vores AdWords annoncering?
- Hvor er det allervigtigst, at vi sætter ind for at øge vores synlighed online?
Hvad lærer du på kurset?
Vi prøver at tilpasse kurset til deltagerne fra gang til gang og skabe en lærerig og dialogbaseret tilgang til at gennemføre et digitalt servicecheck.
Et kursus i digital analyse introducerer dig til de typiske fejl der opstår i det daglige arbejde med digital marketing og kommunikation, og lærer dig hvordan I selv kan udbedre dem.
Du introduceres til en række værktøjer og tests som hjælper dig med at afgøre, hvor der er rum for forbedring.
Du modtager en guide, så du selv kan gennemføre analysen fremover.
Hvem er kurset for?
Kurset er for dig som har en grundlæggende forståelse for jeres digitale kanaler, men som ønsker at lære hvor I kan forbedre jeres tilstedeværelse online.
Vi går metodisk til værks, så de fleste kan være med.
Hvad får din organisation ud af kurset?
Ved at løbende revidere jeres digitale marketing og online tilstedeværelse er I i stand til at hæve det samlede niveau online for organisationen. Et kursus i digital analyse giver organisationen kompetencerne til selv at afdække, niveauet for jeres digitale indsats.
Typisk betyder det øget tilstedeværelse, færre fejl, flere besøgende, flere relevante konverteringer og mere værdi for marketingbudgettet.
Agenda for dagen
Kurset gennemføres som en kombination af præsentation, sparring, eksempler, selvstændig analyse og fælles samtale. Der anvendes eksempler fra deltagernes digitale platforme for at gøre undervisningen nærværende.
I den første del af dagen introducere du for de typiske fejl som digital marketing specialister leder efter, når de gennemfører en analyse. Derefter gennemgås analysens elementer og de værktøjer du skal bruge for at gennemføre den. Sidst på dagen gennemføres den første analyse af jeres digitale tilstedeværelse, og du har mulighed for at sparre med andre deltagere omkring løsninger på de udfordringer du finder.
- Morgenkaffe og præsentation af deltagerne
- Eksempler på typiske fejl og deres effekt
- Samspillet imellem digitale kanaler
- Processen for en digital analyse
- Gennemgang af analysens elementer og værktøjer
- Frokost
- Analyse
- Fælles gennemgang og hjælp til handlinger
- Afrunding og netværk
- Evaluering
Feedback fra tidligere deltagere
Man bliver overrasket over, hvor mange ting man selv kan gøre. Mange tak for en rigtig god dag og en langt bedre forståelse for, hvordan vores digitale kanaler spiller sammen.
Der findes simpelthen ikke nogle dumme spørgsmål. Underviseren formåede at skabe en stemning, hvor vi alle kunne være med og havde lyst til at hjælpe hinanden.
Vi har efter kurset valgt at opsige vores bureau – eller i hvert fald at holde en pause. Analysen viste, at der var så mange ting vi selv kunne arbejde med, at vi foretrækker at bruge tiden selv.
Da jeg havde gennemført analysen, blev jeg først bange for alle de ting vi skulle i gang med. Det hele virkede lidt uoverskueligt. Men det viser sig faktisk at være ret ligetil, når først vi er kommet i gang.
Vi har sparret mange penge på annoncering, ved at blive bedre til at optimere hele vores digitale tilgang. Lige fra oplæg af nyheder på hjemmesiden til at poste dem på Facebook og i vores nyhedsbrev. Tak for viden som er helt nede på jorden og til at anvende.
Tilmelding til Kursus i digital analyse
Vi har aldrig mere end 8 deltagere på et kursus. Det er din sikkerhed for at der er tid til din læring og dine spørgsmål. Ved at udfylde og sende formularen anmoder du om en plads på kurset. Du modtager en bekræftelse på din forhåndsreservation når den er godkendt og vil kort tid efter modtage mere information.
Praktisk information
Parkering
Der findes gratis parkering i forbindelse med kursusstedet.
Offentlig transport
Bus 301, 302 og 307 kører lige til døren fra Hillerød Station.
Afmelding, sygdom og udeblivelse
Ved afmelding, sygdom og udeblivelse henvises til vores salgs- og leveringsbetingelser
Ofte stillede spørgsmål
For at sikre kvaliteten og tid til den enkelte er der maksimalt 8 deltagere på et kursus. Ved kurser med færre end 4 deltagere forbeholder vi os retten til at slå kurser sammen.
Kurset giver en metodisk gennemgang af, hvordan du simpelt analyserer jeres digitale tilstedeværelse. Metoderne er baseret på, hvordan digitale specialister dagligt gennemfører analyser, men vi har gjort alt hvad vi kan for at gøre analysen så simpel og intuitiv som mulig.
Det kommer an på, hvad analysen viser i jeres tilfælde.
Langt de fleste fejl begås i det daglige arbejde og kan rettes relativt nemt. Derfor kan analysen påpege de steder, hvor man skal være mere opmærksom og grundig.
Andre områder af analysen, hjælper jer med at vurdere niveauet af jeres indsats og om det bør forbedres. Det kan både dreje sig om tekstarbejde og om budget til annoncering.
Sidst men ikke mindst, så kan der være fejl eller mangler – typisk på hjemmesiden, som kræver en udvikler for at de kan rettes. Her hjælper analysen jer med at påpege fejlene, så I ved præcis, hvad der skal laves før I kontakter en udvikler.
Vi er måske ikke de rigtige at spørge, men vil dog vove at påstå at svaret er – ja.
Resultaterne af analysen kan både anvendes, hvis I selv håndtere jeres digitale tilstedeværelse og hvis I anvender et eller flere bureauer.
Et kursus i digital analyse giver jer et værktøj til at afdække mulige forbedringer af jeres eller bureauets arbejde. Det bedste der kunne ske var at analysen viste at jeres digitale tilstedeværelse var 100% i orden – det vil betyde at I får maksimal værdi ud af jeres investering.
Det kommer an på, hvor meget den viser pr gang. Typisk vil en kvartalsvis analyse være nok for de fleste, men vi har også eksempler på deltagere der gennemførte den hver i uge i flere måneder, for at sikre sig at de ændringer de foretog slog igennem.
Alle medarbejdere som har behov for bedre indsigt i jeres digitale tilstedeværelse og performance digitalt.
Er du en haj til SEO, SEM, Content optimering og digital optimering er kurset nok ikke for dig.
Kurset kræver ikke den store forberedelse.
For at kunne gennemføre kurset, skal du medbringe en PC eller Mac, hvor du har rettigheder til at installere software og oprette logins på online tjenester.
Du skal også medbringe login til jeres hjemmeside, Google Analytics, jeres sociale medier og Google AdWords, hvis I anvender annoncering.
Vi går meget op i at deltagerne får det maksimale ud af hvert kursus. Derfor forventer vi aktiv og konstruktiv deltagelse.
Inden deltagelsen modtager du et link til et spørgeskema, som giver os indsigt i behov og mulighed for at tilpasse dagens undervisning til deltagerne. Det er vigtigt at spørgeskemaet udfyldes i god tid inden dagen.
På dagen er forplejning i form af kaffe, the, vand og frokost inkluderet. Der er adgang til wifi. Har du særlige behov, må du meget gerne skrive det i kommentarfeltet, når du tilmelder dig.
Har du spørgsmål?
Vi er her for at hjælpe, så har du spørgsmål eller vil du være sikker på at dette kursus er rigtigt for dig og din organisation, så kontakt os endelig.