Kursus iDigital Rapportering
- lær at tydeliggøre jeres indsats og nå jeres mål
Kurset kort: Du lærer på en struktureret måde at indsamle viden og rapportere på jeres digitale indsats, så I kan måle og synliggøre den effekt jeres digitale tiltag og projekter skaber og hvor I er, i forhold til de mål der er sat.
Del:
Hvis man ikke måler på sine fremskridt, så ved man ikke om man er på rette vej. I rigtigt mange organisationer arbejdes der dagligt med digitale medier, platforme og systemer, uden at der er sat mål for arbejdet og uden at de mål der er sat løbende vurderes. Det behøver dog ikke at være svært at rapportere på sine tiltag og på den måde synliggøre det gode arbejde der udføres.
På kurset lærer du hvad eksperter måler på, når de arbejder med forskellige digitale platforme. Du lærer også, hvordan du selv sætter mål der matcher jeres organisations forretningsmål og hvordan du struktureret indsamler viden og rapportere på fremskridtet frem mod disse mål.
Kurset afholdes løbende
For at kunne tilpasse kurserne til deltagernes behov, afholder vi kurser, når der er nok forhåndstilmeldte. Typisk afholdes kurset kvartalsvis.
Du kan uforpligtende forhåndstilmelde dig i formularen nedenfor. Når der er nok tilmeldte til at garantere afholdelse, bliver alle deltagere kontaktet, så vi kan koordinere den bedste dato for jer.
Adresse:
ActOn-CPH
Helsingørsgade 52A
3400 Hillerød
Kurset afholdes i det kreative kontormiljø hos ActOn CPH midt i Hillerød. Der er nem adgang til parkering og offentlig transport.
Kontakt os endelig med spørgsmål eller forespørgsler her
Tilmeld dig:
Pris pr. deltager: kr. 3.495,-
Gruppe pris (max 8 deltagere): kr. 20.995,-
Alle priser er eks. moms.
Du kan anmode om en gruppetilmelding i tilmeldingsformularen her
Hvorfor skal du deltage?
At måle og rapportere på jeres fremskridt giver jer en masse fordele. Det gør det synligt i organisationen, at I skaber værdi online. Det skaber forståelse for arbejdet internt og gør det nemmere at retfærdiggøre indsatsen. Det giver gode argumenter til, hvor, hvordan og hvorfor budget skal allokeres til digital markedsføring.
Hvad lærer du på kurset?
På kurset lærer du de mest anvendte mål for forskellige digitale platforme og medier. Du lærer at vurdere, hvilke mål I bør sætte for jeres arbejde, og hvordan du struktureret indsamler data og viden til din rapportering.
Du bliver introduceret til en struktureret rapporteringsmetode og får adgang til rapporten, så du nemt kan udfylde den fremover.
Hvad får din organisation ud af kurset?
Digital rapportering giver overblik og gør indsatsen mere fokuseret. Typisk skaber en mere struktureret tilgang til måling og rapportering bedre resultater, alene fordi alle internt er klar over, hvilken retning man bevæger sig i, og hvor langt man er med sit arbejde.
Agenda for dagen
Kurset er en kombination af præsentation, dialog og aktiv deltagelse. I løbet af dagen får du en grundig introduktion til, hvordan du kan rapportere på jeres arbejde.
- Morgenkaffe og præsentation af deltagerne
- Mål og deres effekt på performance
- Hvad bør man måle på?
- Mål pr medie
- Proces for at indsamle viden
- Introduktion til rapportens elementer
- Frokost
- Udtræk af data og i gang med den første rapport
- Afrunding og netværk
- Evaluering
Hvem er kurset for?
Kurset er for dig, der har dagligt ansvar for jeres organisations digitale platforme og som har behov for at synliggøre jeres arbejde, og tydeliggøre den værdi som I skaber.
Typiske roller vi møder på kurset er marketing managers, marketing koordinatorer, e-commerce ansvarlige, digitale marketing assistenter og brand managers.
Feedback fra tidligere deltagere
Jeg er begyndt at følge vores performance meget nærmere efter kurset. Det giver en rigtig god følelse, at se at vi nærmer os vores mål.
Rapportering bliver aldrig min kop te, men nu er det i det mindste sat i system og vi ved hvor vi er.
Dejligt at man kan spørge om næsten hvad som helst. Det hjalp mig rigtig meget.
Tilmelding til Kursus i digital rapportering
Vi har aldrig mere end 8 deltagere på et kursus. Det er din sikkerhed for at der er tid til din læring og dine spørgsmål. Ved at udfylde og sende formularen anmoder du om en plads på kurset. Du modtager en bekræftelse på din forhåndsreservation når den er godkendt og vil kort tid efter modtage mere information.
Praktisk information
Parkering
Der findes gratis parkering i forbindelse med kursusstedet.
Offentlig transport
Bus 301, 302 og 307 kører lige til døren fra Hillerød Station.
Afmelding og udeblivelse
Ved afmelding, sygdom og udeblivelse henvises til vores salgs- og leveringsbetingelser
Ofte stillede spørgsmål
For at sikre kvaliteten og tid til den enkelte er der maksimalt 8 deltagere på et kursus. Ved kurser med færre end 4 deltagere forbeholder vi os retten til at slå kurser sammen.
De fleste virksomheder anvender rapportering månedligt eller kvartalsvis. Det er derfor et værdifuldt værktøj til at sikre at I er på rette vej.
Som minimum dig som har ansvar for at rapportere på jeres digitale indsats. Men vi ser ofte, at det skaber værdi at både afdelingslederen (typisk marketing manager) og den ansvarlige for rapportering deltager, da det giver en god dialog, omkring at sætte de rigtige mål og sikre den rigtige rapportering for jer.
Kurset giver en grundlæggende og grundig introduktion, så forudgående forberedelse bør ikke være nødvendig.
Vi går meget op i at deltagerne får det maksimale ud af hvert kursus. Derfor forventer vi aktiv og konstruktiv deltagelse.
Inden deltagelsen modtager du et link til et spørgeskema, som giver os indsigt i behov og mulighed for at tilpasse dagens undervisning til deltagerne. Det er vigtigt at spørgeskemaet udfyldes i god tid inden dagen.
På dagen er forplejning i form af kaffe, the, vand og frokost inkluderet. Der er adgang til wifi. Har du særlige behov, må du meget gerne skrive det i kommentarfeltet, når du tilmelder dig.
Har du spørgsmål?
Vi er her for at hjælpe, så har du spørgsmål eller vil du være sikker på at dette kursus er rigtigt for dig og din organisation, så kontakt os endelig.